لمینت دندان متحرک

لمینت دندان متحرک که به آن اسنپ اسمایل نیز گفته می‌شود، روشی موقت به منظور برطرف کردن عیوب ظاهری دندان‌ها و همچنین اصلاح نمودن طرح لبخند است. لمینت متحرک دندان می‌تواند به طور موقت جایگزین دندان‌های خالی در دهان شما باشد. اگر دندان‌های شما زرد، تیره و یا کدر شده‌اند نیز این این درمان به داد شما خواهند رسید. اگر از شکل ظاهری دندان‌های خود ناراضی هستید تا پایان با ما همراه باشید تا به طور کامل کاربردها و طرز استفاده از آن را به شما معرفی کنیم.

لمینت دندان متحرک چیست؟

لمینت دندان متحرک که تحت عنوان پلاک زیبایی دندان نیز خوانده می‌شود، روکشی متحرک است که همچون دندان مصنوعی قابلیت جابجایی را دارد و می‌توانید به صورت کاملاً فوری از آن استفاده کنید تا ایرادات ظاهری دندان‌های شما پوشانیده شود. با استفاده از لمینت مصنوعی دندان می‌توانید دندان‌هایی یکدست، سفید و تمیز داشته باشید.

در این نوع، مواد اولیه با استفاده از رزین دندانپزشکی ساخته می‌شوند و کاملاً تمیز و بهداشتی هستند. در حال حاضر این محصول با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می‌گردد تا لبخندی زیبا و جذاب را به شما هدیه دهد. استفاده از لمینت موقت دندان بسیار ساده و راحت است.

لمینت دندان متحرک

لمینت دندان اسنپ اسمایل

اسنپ اسمایل پروتزی متحرک است که با استفاده از ساختارهای نازک مانندی تحت عنوان رزین کامپوزیت یا پرسلن تولید می‌گردد‌. این محصول نمی‌تواند روی دندان نصب شود، بلکه تنها به پوشاندن آن‌ها کمک می‌کند. اسنپ اسمایل هم برای دندان‌های بالا و هم برای دندان‌های پایین طراحی شده است.

برای استفاده از آن باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا از دندان‌های شما قالب‌گیری شود. در مرحله بعد متخصص آن را ساخته و برای شما در مطب ارسال خواهد کرد. اسنپ اسمایل راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و سریع برای دندان‌های شکسته و نامنظم شماست. برخلاف لمینت‌های دائمی، اسنپ اسمایل برای نصب به تراشیدن دندان احتیاجی ندارد و به همین دلیل است که هیچ نوع آسیبی را به ساختار دندان شما وارد نخواهد کرد.

معمولاً خوردن غذاهای چسبناک و سفت با اسنپ اسمایل ممکن است دشوار باشد. برخی از افراد برای صحبت کردن با استفاده از اسنپ اسمایل به زمان احتیاج دارند تا به آن عادت کنند. لازم به ذکر است که این نوع لمینت نسبت به لمینت‌های دائمی بادوام نیست و ممکن است با گذشت زمان بشکند و یا حتی جابجا شود. لمینت دندان ترو اسمایل محصولی باکیفیت و مرغوب است که زیبایی را به لبخند و چهره شما هدیه می‌دهد.

طرز استفاده از لمینت متحرک دندان

یکی از سوالات رایج درباره لمینت آماده دندان، طرز استفاده از آن است. آن را به راحتی می‌توانید روی دندان‌های خود نصب کنید. قبل از استفاده دندان‌های خود را با دقت بشویید و آن را به مدت ۲ دقیقه درون آب جوش بگذارید. بدین طریق خشکی سطح کار کاهش یافته و جا انداختن این محصول برای شما آسان‌تر می‌شود.

بهتر است پیش از گذاشتن لمینت متحرک، دندان‌های خود را به خوبی مسواک زده و از نخ دندان نیز استفاده نمایید. در نهایت کافیست که این روکش را روی دندان‌های خود بگذارید و سپس با فشار دست، آن را در جای خود فیکس کنید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید لمینت را به درستی روی دندان‌های خود بگذارید، می‌بایست آن را خارج نموده و مجدد آن را درون آب گرم قرار دهید. پس از نرم شدن بافت روکش لمینت دندان ژله‌ای دوباره آن را روی دندان‌های خود قرار دهید و صبر کنید تا کاملاً سفت و خنک شود.

کاربرد لمینت متحرک دندان چیست؟

کاربرد لمینت دندان ژله‌ای به لمینت دندان معمولی کاملاً شباهت دارد، زیرا برای زیبایی دندان‌ها و ظاهر لبخند شما تولید شده‌اند. استفاده از این محصول به صورت ظاهری و موقتی مشکل افرادی که دندان‌هایشان خراب گردیده یا دچار آسیب شده و به دنبال راه حلی فوری برای حفظ ظاهرشان هستند را برطرف می‌کند.

لمینت دندان متحرک می‌تواند عیوب ظاهری دندان‌ها همچون بدشکلی، ترک‌خوردگی، شکستگی، فاصله زیاد، بدرنگی و غیره را بپوشاند و زیبایی و جذابیت صورت شما را چندین برابر کند. اگر روی دندان‌های شما اثرات پوسیدگی و یا لکه‌های قهوه‌ای وجود دارد، با استفاده از لمینت متحرک دندان دو فک می‌توانید دندان‌های ردیف بالا و پایین فک خود را به صورت کاملاً طبیعی پوشانده و کاور نمایید.

دکتر منا منصوری یکی از پزشکان با تجربه و حاذقی هستند که در این زمینه و سایر خدمات دندانپزشکی فعالیت دارند. اگر به دلیل بالا بودن هزینه لمینت دندان از لمینت‌های متحرک استفاده می‌کنید، می‌توانید از خدمات اقساطی دکتر منصوری استفاده کرده و لمینت‌های خود را دائمی نمایید.

به چه دلیل لمینت دندان متحرک به جای لمینت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

مهم‌ترین دلایلی که سبب شده لمینت دندان آماده به جای لمینت دائمی مورد استفاده قرار بگیرد عبارتند از:

  • لمینت متحرک نسبت به لمینت دائمی قیمت پایین‌تری دارد.
  • آن‌ها می‌توانند به صورت کاملاً موقت مشکلات و عیوب جزئی دندان شما را برطرف کنند.
  • برای استفاده از خدمات لمینت متحرک به بی‌حسی، عمل جراحی و تراش سطح دندان احتیاجی نخواهید داشت.
  • هر زمانی که از لمینت دندان متحرک اصل خسته شدید، می‌توانید به راحتی آن را از دهان خود خارج نمایید.
  • این محصول پس از خرید به سرعت قابل استفاده بوده و احتیاجی به صبر کردن برای آماده‌سازی ندارد.
اسنپ اسمایل

معایب استفاده از لمینت متحرک دندان

لمینت دندان متحرک همانند تمامی محصولاتی که در جهان تولید می‌گردد، علاوه بر داشتن مزایا معایبی نیز دارد. معایب آن عبارتند از:

  • عمر لمینت متحرک نسبت به لمینت‌های دائمی کوتاه‌تر است. از همین رو نمی‌توان این محصول را به عنوان راه‌حلی دائمی خواند‌. معمولاً از آن برای جلسات، قرارها و میهمانی‌های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اگر به درستی از این آن استفاده نکنید، احتمال شکستگی آن وجود دارد.
  • از آنجایی که این محصول خاصیت درمانی ندارد، نمی‌توان برای درمان پوسیدگی دندان و التهاب لثه از آن استفاده کرد.
  • رعایت بهداشت هنگام استفاده، اهمیت زیادی دارد، زیرا در غیر این صورت به دندان‌هایتان آسیب جدی وارد خواهد شد.
  • گاهی اوقات متریال استفاده شده در تولید ایجاد آلرژی می‌کنند.
  • این محصول در هنگام خواب قابل استفاده نیستند.
  • قبل از خرید محصول نمی‌توانید از کیفیت آن مطمئن شوید.
  • معمولا لمینت‌های متحرک فری سایز هستند و اگر برای اولین استفاده از آن با مشکل مواجه شوید باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • اگر آن را به صورت اشتباه روی دندان‌های خود بگذارید، قطعاً برای خارج کردن آن نیز با مشکل مواجه خواهید شد.
  • هنگام قرار دادن این محصول روی دندان خود نباید از چسب استفاده کنید. در صورتی که سایز لمینت برای دندان‌هایتان مناسب نباشد ممکن است هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن از دهانتان خارج شود.
  • برای فرم گرفتن لمینت روی دندان‌های خود باید صبور باشید.
  • از آنجایی که گرما موجب نرمی و جدا شدن بافت آن می‌شود برای میل کردن نوشیدنی‌های گرم با مشکل مواجه خواهید شد.
  • عادت کردن به لمینت متحرک زمانبر است.

چه کسانی نمی‌توانند از لمینت متحرک دندان استفاده کنند؟

افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند و یا این که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، امکان استفاده از لمینت متحرک را ندارند. همچنین افرادی که هیچ دندانی ندارند و دارای پروتزهای مصنوعی کامل هستند نیز کاندید مناسبی جهت استفاده از این نوع نخواهند بود.

کسانی که در فک پایین خود بیرون‌زدگی دارند نیز نمی‌توانند از لمینت‌های آماده استفاده کنند. لازم به ذکر است که پیش از تهیه و استفاده از این روکش‌های موقت باید پوسیدگی‌های دندان خود را به طور کامل برطرف نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *