هزینه بلیچینگ دندان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در شهرهای مختلف و در مطب هر دندانپزشک متفاوت است. همچنین هر سال تعرفه این فرایند زیبایی تغییر می‌کند. تا اینجا، سه مورد از عوامل موثر بر هزینه بلیچینگ را بررسی کردیم. ولی آیا می‌دانید که چه عواملی روی این هزینه موثر هستند؟ هزینه سفید کردن دندان جزو یکی از اولین سوالاتی است که بعد از تصمیم به اقدام از اهمیت زیادی برخوردار میشود.

در ابتدا توضیحات دکتر منا منصوری درباره بلیچینگ دندان را مشاهده کنید:

00:35
truncate dir-rtl

بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان در سال 1403

آیا می دانید قیمت این اقدام زیبایی در سال 1403 چقدر است و نسبت به سال قیل چه تفاوتی کرده است؟ قبل از انجام بلیچینگ دندان، حتماً با یک دندانپزشک مشورت کنید تا از مناسب بودن آن برای شما اطمینان حاصل کنید و هزینه دقیق آن را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه های بلیچینگ دندان در سال 1403 تماس بگیرید

فاکتورهای موثر بر هزینه بلیچینگ دندان کدامند؟

نوع مواد مورد استفاده، تعداد جلسات درمان، هزینه‌های جانبی قبل و بعد از بلیچینگ، تعرفه بلیچینگ دندان در هر سال و… از عواملی هستند که روی هزینه این فرایند تاثیر می‌گذارند. در ادامه موثرترین فاکتورها را بررسی می‌کنیم. 

قیمت بلیچینگ دندان

رنگ اصلی دندان

وجود لکه‌های زرد رنگ عمیق روی دندان باعث می‌شود دندانپزشک از مواد سفیدکننده غلیظ‌تر با درصد بالاتر استفاده کند. همچنین از بین بردن رنگ زرد عمیق دندان‌ها به جلسات درمانی بیش‌تری نیاز دارد. در صورتی که رنگ اصلی دندان خیلی هم زرد نباشد، هزینه بلیچینگ دندان کاهش پیدا می‌کند. 

عادات زندگی

اگر شما هم جزو افراد سیگاری یا علاقه‌مندان به چای و قهوه هستید، باید هزینه زیادی برای بلیچینگ دندان بپردازید؛ زیرا فاصله زمانی بین جلسات شما کوتاه‌تر خواهد بود. 

مهارت و تخصص دندانپزشک

بدون شک دندانپزشک با تجربه و متخصص، خدمات بلیچینگ دندان را با کیفیت بیش‌تری ارائه می‌دهد. اما هزینه بیش‌تری هم می‌گیرد. شما می‌توانید در جلسه اول و معاینه دندان‌های خود درباره تعداد جلسات و چگونگی انجام فرایند درمان بپرسید. همچنین از طریق پرسیدن سوالاتی از خود دندانپزشک، پرسیدن سوالاتی از بیماران قبلی و جستجو در اینترنت متوجه تخصص و مهارت دندانپزشک خود شوید. لازم است برای کسب نتیجه بهتر این اقدام ببینید، این کار را نزد بهترین دندانپزشک در شمال تهران انجام دهید.

از دندانپزشک خود بخواهید تصاویری از قبل و بعد بیماران قبلی خود به شما نشان دهد. نمونه کارها بهترین شاهدها برای تخصص و مهارت یک دندانپزشک هستند. شما می‌توانید سوابق کاری و تحصیلی خانم دکتر منا منصوری را در صفحه اصلی سایت ببینید. همچنین نمونه کارهای خانم دکتر منصوری در صفحه‌ای با همین عنوان قابل مشاهده است. 

هزینه بلیچینگ دندان

نوع درمان بلیچینگ

بلیچینگ دندان در مطب، کیفیت بهتری نسبت به بلیچینگ‌های بدون نسخه در داروخانه‌ها دارد. همچنین قیمت این بلیچینگ‌ها نسبت به مدل‌های بدون نسخه بیش‌تر است. پیشنهاد ما این است که به جای انجام بلیچینگ در خانه، این کار را زیر نظر پزشک و در مطب او انجام دهید. 

موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی

هزینه بلیچینگ دندان در کلان‌شهرها نسبت به شهرهای کوچک بیش‌تر است. همچنین دندانپزشکان در شهرهای بزرگ با توجه به موقعیت مکانی کلینیک خود، هزینه متفاوتی از بیماران می‌گیرند. این موضوع به هزینه‌های اداره کلینیک دندانپزشکی در موقعیت‌های مکانی متفاوتی از شهر بستگی دارد. 

برند و مواد مورد استفاده

دندانپزشک برای بلیچینگ دندان از ژل‌های سفیدکننده‌ای استفاده می‌کند که برند تولید‌کننده آن می‌تواند روی هزینه این فرایند زیبایی تاثیرگذار باشد. 

مدت زمان درمان

عوامل مختلفی مانند رنگ دندان‌های اصلیتان و عاداتی که در زندگی دارید، روی مدت زمان درمان شما تاثیر می‌گذارند. کوتاه بودن یا طولانی بودن این دوره هم روی هزینه بلیچینگ دندان بی تاثیر نیست. 

درمان‌های قبل از بلیچینگ

گاهی دندانپزشک برای نتیجه بهتر از بلیچینگ دندان توصیه می‌کند جرم‌گیری یا تسطیح سطح ریشه انجام شود. در نتیجه این هزینه‌های جانبی هم هزینه بلیچینگ را بالا می ‎برند. همچنین اگر قبلاً دندان‌های خود را بلیچینگ کرده‌اید، ممکن است برای دستیابی به نتیجه مطلوب به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید. همچنین اگر مشکلات دندانپزشکی مانند پوسیدگی یا بیماری لثه دارید، ممکن است قبل از انجام بلیچینگ دندان نیاز به درمان آنها داشته باشید که هزینه اضافی به دنبال خواهد داشت.

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان در مطب

در بخش قبلی، فاکتورهای موثر بر هزینه سفید کردن دندان با بلیچینگ را توضیح دادیم. با توجه به اینکه بلیچینگ دندان در مطب تحت نظر دندانپزشک انجام می‌شود و با دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی صورت می‌گیرد، باید هزینه بیش‌تری نسبت به بلیچینگ در خانه بپردازید. البته نتیجه این روش هم بهتر است. 

هزینه بلیچینگ دندان در خانه

برای تهیه بلیچینگ از داروخانه و انجام بلیچینگ در خانه به قالب‌هایی که توسط دندانپزشک گرفته شده، نیاز دارید. اما به طور کلی هزینه بلیچینگ دندان در خانه نسبت به مطب کم‌تر است و البته دیرتر هم نتیجه می‌گیرید. 

آیا هزینه بلیچینگ دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

خیر. بلیچینگ دندان، یک فرایند زیبایی با هدف سفید کردن دندان‌ها است که هیچ بیمه‌ای آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و شما باید هزینه بلیچینگ دندان را خودتان پرداخت کنید. البته جهت اطمینان از پوشش‌دهی بیمه برای پرداخت هزینه‌های بلیچینگ می‌توانید این موضوع را از طریق بیمه خود پیگیری کنید که آیا هزینه‌ها را می‌پردازند یا خیر. 

سوالات متداول هزینه بلیچینگ دندان

نتیجه گیری

در این مطلب عوامل موثر بر هزینه سفید کردن دندان با بلیچینگ و امکان پرداخت آن با بیمه را بررسی کردیم. از آنجایی که هر دندانپزشک ممکن است هزینه متفاوتی از شما بگیرد، حتما درباره هزینه این فرایند در همان جلسات آغازین، سوال کنید. خانم دکتر منا منصوری به عنوان یکی از دندانپزشک‌های با تجربه و متخصص ترمیم و زیبایی در زمینه بلیچینگ دندان هم فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با دریافت نوبت به‌صورت اینترنتی، به مطب ایشان مراجعه کنید. همچنین از طریق بخش مشاوره رایگان یا تماس تلفنی، سوالات خود را درباره هزینه بلیچینگ دندان توسط دکتر منصوری بپرسید. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *